Православия наставниче, /
благочестия учителю и чистоты, /
вселенныя светильниче, /
монашествующих богодухновенное удобрение, /
Максиме премудре, /
ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная. /
Моли Христа Бога спастися душам нашим.
Память: 21 января / 3 февраля, 13 августа / 26 августа (Перенесение мощей)
Преподобный Максим Исповедник — монах, богослов и философ. Создатель и защитник христологической доктрины диофелитства — учения о двух волях во Христе. Один из ведущих оппонентов политике византийских императоров по объединению Вселенской церкви вокруг доктрины монофелитства — учения об одной воле во Христе.
В юности он получил разностороннее образование, быстро поднялся карьерной лестнице до первого секретаря императора. Но придворная жизнь тяготила его, и он удалился в Хрисопольскую обитель, где принял иноческий постриг, и через некоторое время был избран игуменом монастыря. По просьбе будущего святителя Иерусалимского Патриарха Софрония, преподобный Максим оставил обитель и уехал в Северную Африку для противодействия ересям монофизитства и монофелитства, где стал ярким апологетом Православия. При императоре-еретике Констансе II вместе римским папой Мартином подвергся тюремного заключению, истязаниям, после отрезания языка и правой руки с двумя учениками был сослан в грузинскую Колхиду, где и скончался.
Преподобный Максим Исповедник – небесный покровитель ученых, богословов, студентов и семинаристов, миссионеров и апологетов. У него просят помощи в учебе, понимания православного вероучения. К преподобного Максиму Исповеднику молитвенно обращаются при гонениях за веру, для вразумления и обращения к Православию иноверующих, маловерующих, раскольников и сектантов.
Тропарь преподобному Максиму Исповеднику, глас 8
Православия наставниче, благочестия учителю и чистоты, вселенныя светильниче, монашествующих Богодухновенное удобрение, Максиме премудре, ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная, моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак преподобному Максиму Исповеднику, глас 6
Свет Трисиянный, всельшийся в душу твою, сосуд избран показа тя, всеблаженне, являюща Божественная концем, неудобопостижных разумений ты сказуяй, блаженне, и Троицу всем, Максиме, возпроповедуяй ясно, Пресущную, Безначальную
Молитва преподобному Максиму Исповеднику
Преподобне отче Максиме! Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш, Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
ОТЦУ ПРЕПОДОБНОМУ МАКСИМУ ИСПОВЕДНИКУ ТРОПАРЬ, ПОДОБНЫЙ ИСПОВЕДНИКАМ, И КАНОН, ПРЕДУСМОТРЕННЫЕ К ПЕНИЮ В ГЛАС 8-Й:
П РАВОСЛАВИЮ — наставниче, благочестия — учителю и чистоте, вселенней — светильниче, архиереом — Богодохновенное удобрение, Максиме-премудре: учением-бо твоим вся просветил еси, O, «цевнице Духовная», моли Христа-Бога спастися душям нашим!
И этому тропарю в заключение на: Слава. И ныне. И Богородичный «от первых по гласу», си-речь от осьмигласника воскресных тропарей:
Песнь Четвертая
ея ирмос:
Из «Горы Пресенныя» Тя, Слове, пророк: из единыя Богородицы Хотяща Ся воплотити Боговидно разсмотрь — и со страхом славословяше силу Твою!
ПРИПЕВ.
Ты Моисеови подобяся, Богомудре, — скрижали разумно прият учением: вo мрак-бо вшел еси вuдении — обогатил ся Разума светом!
ПРИПЕВ.
Ты, Аврааму поревновав, Богомудре, — другаго Исаака привел еси Господеви: свое жертвовав, отче, сердце во огни совестне!
СЛАВА.
Единаго Христа проповедавше отцы — единаго Сына во двою существу исповедасте: Хотяща по существу — и действующа обоя!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Безлетна Сына родила еси в лето нетленно — Чистая пребысть, рождьши, Иже нас ради Воплощеннаго во утробе твоей, Богородительнице, — присно Дево!
Песнь Пятая
ея ирмос:
Утренююще, вопием Ти, Господи: «Спаси ны: Ты-бо еси Бог наш!»: разве-бо Тебе иного не знаем!
ПРИПЕВ.
Не усече твое, отче, меч дерзновение: не угаси, преподобне, заточение веры твоея!
ПРИПЕВ.
Проповедует убо Рим ревность твою, Богоносне: трубят же, преподобне, церкви словеса твоя!
СЛАВА.
Пред князи проповедавше Спаса — мученицы бысте произволением, Богомудрии!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
«Источник Безсмертия!» — поем Тя, Богородице: Ты-бо присный Живот мирови родила еси!
Песнь Шестая
ея ирмос:
Из чрева адова вопль мой услышал еси, Господи, — и избави из тли живот мой, яко Человеколюбец!
ПРИПЕВ.
Удиви твое, треблаженне, исповедание, Иже в тебе Вещавыи Исус: со страждущими тебе нu князей кичения, нu меча, нu огня претящаго ти, убояся, преподобне, — верою был еси крепок!
ПРИПЕВ.
Не поколеба твой столп Православия вселукавый враг, но! — победися и погибе!
СЛАВА.
Триплетeнною ти пращeю прещение Ариево мысленно стреляется — [всеоружием] таин Христовых!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Паче ума и слова, Дево, Питателя всех от сосцу доящи, матерских неразуме!
Аще ли несть священника — за ектению поется: «Господи, помилуй!», трижды. Слава. И ныне. И кондак, на глас 6-й:
С ВЕТ ТРИСИЯННЫЙ всели Ся в душу твою, сосуд избрaн показа тя, всеблаженне, — сказуя(и) Божественая концем: не удобь разумная: ты-бо Троицу всем проповедал еси ясно, преблаженне Максиме, — Пресущну и Безначальну!
Песнь Восьмая
ея ирмос:
Иже на горe Святeй Проявлeнаго — и в купине огнeм Девыя Моисeови тайну Явльшаго, Господа пойте: и превозносите Его вoвеки!
ПРИПЕВ.
Заря Божественнаго учения в сердцы прием, Богомудре, — Просвещением разума обогати ся! — и премудрости Сокровище вложил еси в душу свою, отче!
ПРИПЕВ.
Учения предложил, Богоблаженне, — ереси отгнал еси от среды: и, Христовем поревновав страстем, бысть жертва чистa и приятна Богови произволением!
СЛАВА.
В чистоте соблюдше житиe — и вeрою украсивше дeла, Небесней Славе сподобисте ся, честнии отцы — тем же воспеваете Христа вoвеки!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Радуися Двере! И — Одушевленыи Облаче! Радуися, Горо и Купинo и Свещниче! Радуися, Храме и Престоле и Раю! Радуися, рождьшая Содетеля всех — Благословенная!
Песнь Девятая
ея ирмос:
Проявленое на горе законодавцу огнем и купиною, Рожество присно Девыя, в наше верных Спасение, песньми немолчными величаем!
ПРИПЕВ ВСЕГДА С ПОКЛОНОМ.
Ты безстрастием и вuдением, треблаженне, научил еси нас Жизни вечней — столп одушевлен Православия мiрови: исповедание свое оставил еси!
ПРИПЕВ.
Ты Финеесу подобя ся, Богоносе, яко инeм копиeм мечeм Слова новонасаждeнную посекаеши веру — отревая хулящая Христа!
СЛАВА.
Воистину прослависте ся, Богоноснии отцы, ранами и биении — гонении и бедами: во узах же и темницах, и железох, и в заточениих пострадавше!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ ТРОПАРЬ:
«Купину Горящу Огнем — и Не-опаляему», предзряще древле Моисей, Богомати Дево: Богоприятну прообразуя твою утробу — приемшую Нетленный Огнь!
ВНИМАНИЕ!
На пении Молебном поется в заключение каждой песни сего канона: в катавасию:
И ЗБАВИ от бед рабы твоя, преподобне отче исповедниче Максиме, яко вси пo Бозе к тебе прибегаем: ты-бо молиши о нас Христа — Бога нашего! (Поклон.) Господи помилуй! (Трижды, и с поклонами.)
ОБНАРОДОВАНО:
с прошением как Истиннолюбцам о Правде и праведно откликнуться, и если при этом у нас были непреднамеренные какие-либо погрешности — с прошением же о милости, за подготовку этой публикации пред Богом -древлеправославное издательство Финеесъ благословением о.Александра Черногора, священноиерея ДЦХБИ. (То есть, в староверии Церкви православия — она же с 18.10.2007 по настоящее время подлинно есть та до-раздорная РПСЦ, что с 1988 по 2007 гг. — РПСЦ, а в России до 1988 г. отнюдь небезызвестная та, наша милостью Христовой ДЦХБИ.)
Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́, вселе́нныя свети́льниче, мона́шествующих богодухнове́нное удобре́ние, Макси́ме прему́дре, уче́ньми твои́ми вся́ просвети́л еси́, цевни́це духо́вная, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Му́ченик Тво́й, Го́споди, Неофи́т во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего: име́яй бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́, сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. Того́ моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.
Ирмос: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Припев: Преподобне отче Максиме, моли Бога о нас.
Всю́ мне́ богодухнове́нную от медото́чнаго и сла́дкаго твоего́ иска́пай язы́ка, боже́ственный Макси́ме, благода́ть Ду́ха.
Огнь горя́щь яви́лся еси́ на е́реси, блаже́нне: я́ко бо тро́стие, сия́ изнури́л еси́ ре́вностию Ду́ха.
Безслове́сное предложи́ся от злочести́вейшаго произволе́ния единово́льное уче́ние, словесы́ же твои́ми, о́тче, обличи́ся.
Богородичен: Ве́сь жела́ние, из утро́бы Твоея́, Богоневе́сто, благоизво́ливый роди́тися, и Сла́дость е́сть, и Све́т незаходи́мый.
Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Велича́йший Макси́м, благочести́выя Христо́вы ве́ры всеи́стинно пропове́дник же и му́ченик показа́ся кро́вию.
Макси́ме блаже́нне, ты́ поще́нием бы́л еси́ боголе́пное любому́дрия и чи́стое жили́ще.
Излия́ язы́к тво́й реку́ Христо́вых уче́ний благоче́стне, Макси́ме всеблаже́нне, прему́дрости пита́тель.
Богородичен: Да стезю́, Влады́ко, ко святы́ни веду́щую, пока́жеши на́м, во утро́бу всесвяту́ю всели́лся еси́.
Тро́ицы рачи́теля и вели́каго Макси́ма, науча́юща я́сно ве́ре Боже́ственней, е́же сла́вити Христа́, во дву́ естества́х, во́лях же и де́йствах су́ща, в пе́снех досто́йных, ве́рнии, почти́м, взыва́юще: ра́дуйся, пропове́дниче ве́ры.
Гоне́ния претерпе́в за ве́ру, отгна́л еси́, о́тче, вся́ку е́ресь, отсе́чен же с руко́ю язы́к, Макси́ме, испове́дания благоле́пный от руки́ Творца́ прия́л еси́ вене́ц, блаже́нне. Его́же ны́не непреста́нно моли́ поми́ловатися душа́м на́шим.
Сла́ва, И ны́не, Богородичен:
По Бо́зе в Тво́й, Богоро́дице, прибе́г смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́к, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.
КрестоБогородичен:
Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се! — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от Ангел, от беззако́нных ны́не челове́ков, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Земноро́дных тя́ почита́ют, и небе́сных чи́ни чудя́тся, любо́вию бо му́дрости показа́лся еси́, о́тче, я́ко безпло́тен.
Суро́в у́бо мучи́тель, но терпе́ние твое́ непрекло́нно, те́м ты́ у́бо ублажи́лся еси́, вселука́вый же изве́ржеся.
Состра́ждет тебе́, Макси́ме, ученико́в дво́ица преблаже́нная, твои́м страда́нием приобщи́вшеся, те́мже и по́честей ра́вно получи́ша.
Тече́нием твоея́ кро́ве напая́ема, Це́рковь Христо́ва прозяба́ет оте́ческаго преда́ния Боже́ственное се́мя твои́м уче́нием, преподо́бне.
Богородичен: Изба́вльшеся Рождество́м Твои́м грехо́внаго до́лга, Всенепоро́чная, ра́достное пе́ние возсыла́ем Тебе́, Богоневе́сто.
Ирмос: Утренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Ра́зум земноро́дных собра́в и небе́сных, впра́вду филосо́ф имену́ется Макси́м.
Прему́дрости безме́рным жела́нием Христа́ твоего́ подо́бник изря́днейший яви́лся еси́, сла́вный Макси́ме.
Гне́вом изгна́н бы́л еси́ мучи́теля, обре́л же еси́, блаже́нне, Иису́са утеше́ние.
Богородичен: Тя́ Богоро́дицу неве́дущии, Богома́ти, Све́та да не у́зрят, ро́ждшагося из Тебе́, Пречи́стая.
Ирмос: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Непреста́нно прино́сиши Бо́гу, богому́дре, мольбу́, душе́вных же и теле́сных страсте́й и тле́ния мя́ изба́вити.
Изсуши́ся ересе́й исто́чник му́тный ве́сь, сла́вне Макси́ме, загражда́емь шу́мом язы́ка твоего́.
Очи́сти мя́, Еди́не Бла́же, и исто́чник благода́ти, Христе́, се́рдцу моему́ Твоего́ преподо́бнаго моли́твами источи́.
Богородичен: Красне́йший па́че все́х челове́к Сы́н Тво́й, Всечи́стая, добро́тою Божества́, а́ще и пло́ть на́с ра́ди бы́сть.
Све́т Трисия́нный, все́льшийся в ду́шу твою́, сосу́д избра́н показа́ тя, всеблаже́нне, явля́юща Боже́ственная конце́м, неудобопости́жных разуме́ний ты́ сказу́яй, блаже́нне, и Тро́ицу все́м, Макси́ме, возпропове́дуяй я́сно, Пресу́щную, Безнача́льную.
Подража́тель яви́вся Спа́совых страсте́й и Того́ в души́ твое́й име́я, всеблаже́нне, восхожде́ния в се́рдцы твое́м возложи́л еси́, пребога́те. То́й же тебе́ подаде́ благода́ть с небесе́, сопроти́вил бо ся еси́ мучи́телем, му́дре, му́жески, Безнача́льную, и Боже́ственную, и Единосу́щную Тро́ицу пропове́дуя и облича́я злосла́вныя и богобо́рныя. Безчи́сленныя претерпе́л еси́ напа́сти, всехва́льне, язы́ка отре́зание богосло́внаго, преподо́бне, и твоея́ руки́ вку́пе. Не преста́л же еси́ ты́, со дерзнове́нием глаго́ля и утвержда́я ве́рныя боже́ственными твои́ми уче́нии, Тро́ицу все́м лю́дем пропове́дуя я́сно, Пресу́щную, Безнача́льную.
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Еди́но естество́ Тро́ицы, еди́но хоте́ние ре́кл еси́, еди́но де́йство, Бо́га же, вопло́щшагося во двою́ естеству́, хоте́нию же и де́йству пропове́дал еси́. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Не во́ли две́ разделя́емыя ра́зума проти́вностию, ка́чеством же па́че пропове́дал еси́, о́тче, есте́ственным ра́знствующия. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сто́лп правосла́вия боже́ственная твоя́ словеса́, о́тче, держа́ще, Еди́наго от Тро́ицы во дву́х существа́х и во́лях почита́ем. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богородичен: Юнаго нося́щи Младе́нца, пре́жде все́х веко́в Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ вопло́щшагося, не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ирмос: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Весьма́ возлюби́в Превозлюби́вшаго ро́д челове́ческий, кре́ст Тво́й взя́л еси́ и Тому́, блаже́нне, сраспя́лся еси́, — благослови́те, — поя́, — дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Устрани́вся вся́кия сла́сти, блаже́нне, смертоно́сныя, тебе́ соде́лал еси́ всего́ нескве́рно зерца́ло боже́ственное, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Живоно́сну зарю́ от Еди́наго Божества́ Триипоста́снаго прие́м, яви́лся еси́ су́щим во тме́ со́лнце заблу́ждшим, — благослови́те, — поя́, — вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богородичен: Жи́зни Тя́ Ма́терь и Бо́га Роди́тельницу позна́вше, правосла́вною ве́рою вси́ блажи́м, Богороди́тельнице, благосло́вяще ку́пно Рождество́ Твое́, Чи́стая, и превознося́ще во ве́ки.
Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Еще́ твоя́, я́ко Авелева, кро́вь и во ве́ки богодохнове́нныя догма́ты гла́сом я́сным Христо́ве Це́ркви пропове́дует, Макси́ме всеблаже́нне и превели́кий.
Отсече́ся рука́, пи́шет же боже́ственным пе́рстом, я́ко тро́стию и черни́лом, отре́занным язы́ком и твое́ю кро́вию честно́ю ве́ру в сердца́х правосла́вную.
Ста́л еси́ пред престо́лом Боже́ственным с му́ченики, и́хже ре́вности и ве́ры приобщи́лся еси́, о́тче, и на́с усво́й Влады́це и твоя́ подража́тели соде́лай.
Богородичен: Ты́ еси́, Богоро́дице, ору́жие на́ше и стена́, Ты́ еси́ заступле́ние к Тебе́ прибега́ющих, Тя́ и ны́не на моли́тву предлага́ем, да изба́вимся от враго́в на́ших.
Труба́ яви́лся еси́ прему́дрости, благогла́сным язы́ком твои́м проти́вных ужаса́я полки́, Макси́ме, све́т мона́шествующих, те́мже, твои́ми пита́ющеся словесы́, ра́зум познава́ем су́щих.
«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 30 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
О нем известно не только как о монахе, но и как о довольно-таки образованном человеке, который длительное время активно боролся с ересью. Учение православия в творениях преподобного Максима Исповедника тщательно расписывается и объясняется с разных точек зрения. Они пользовались большим спросом. На них опирались прочие представители веры для доказательства теорий.
О раннем периоде практически ничего не известно. Информация стала появляться о нем после того, как началась борьба с монофелитством. Отношение к его трудам также двойственно, как и к фактам его биографии. По одной версии он был рожден в Константинополе. А его последователи утверждали, что случилось это в Палестине. В официальной версии утверждается, что он был выходцем из знатной византийской семьи. Так как только этот факт мог объяснить дальнейший пост, который он занимал – секретарь императора Ираклия. Есть даже мнение, что они были родственниками.
Далее житие святого Максима Исповедника говорило о том, что в 630 году он отказался от мирских дел и решил принять монашеский постриг. Сделал он это в монастыре Хрисуполиса. Через некоторое время все там же он был воздвигнут в сан игумена. После того, как Анатолия была захвачена Персидской империей, часть православных перешли в Западную Африку. Не стал исключением и святой. Ему было дано распоряжение отправится в монастырь недалеко от Карфагена. Именно в том месте он направил все свое внимание на изучение трудов христианского учения.
Самый основной, который произвел на него максимальное влияние — христология Григория Нисского и псевдо-Дионисия Аропагита. Некоторые ученные считают, что именно отсюда и началась его карьера аскетического писателя и богослова. Он вел смиренную жизнь и был примером святой жизни. Его считали духовным лидером и советником политических деятелей. Но за свое открытое противостояние мнениям правящей власти был не единожды доправлен на допросы. Из-за такого негативного настроя его и его учеников без пищи и одежды отправили в разные области Фракии.
Нежелание в очередной раз принять Типос привело к тому, что он снова был осужден, но уже как еретик. Есть упоминания о том, что ему вырвали язык, чтобы не мог больше проповедовать и отрезали правую руку, чтобы не смог писать. Но это его не остановило. Изгнание его проходило в одном из районов Грузии, где он и умер в возрасте 82 лет. Длительное время еще его личность не воспринималась однозначно. Только со временем признали его святость.
У людей, носящих имя Максим, столько небесных покровителей того же имени, что впору позавидовать, поэтому выбрать икону для Максима несложно. Существует даже Максимовская икона Божией Матери, писанная около 1300 года, с которой связано настоящее чудо. Святителю Максиму, митрополиту Киевскому и всея Руси, явилась во сне Богородица и передала ему омофор с наказом пасти «во граде Моем словесныя овцы». Видение Максима и стало сюжетом иконы, почитаемой как чудотворная.
Большинству святых по имени Максим довелось жить во времена гонений на христиан. Они проявили невероятную самоотверженность в отстаивании Истинной Веры, презрев все мучения и явив тем самым пример подлинной верности Христову учению. Вот имена этих святых мучеников: Максим Адрианопольский, Максим Маркианопольский (Мизийский), Максим Азийский, Максим Антиохийский, Максим Африканский.
Особо следует отметить двух святых, которые внесли огромный вклад в борьбу за чистоту Христова учения и его распространение: это Максим Исповедник и Максим Грек. Оба они были канонизированы в лике преподобных, и по сей день икона «Максим Исповедник» и икона «Максим Грек» пользуются у православных почитанием.
Преподобный Максим родился в Константинополе в 7 веке. Благодаря блестящему образованию, а также личным качествам он занял должность первого секретаря при императоре, но неприятие суетной придворной жизни побудило его принять постриг.
Став монахом, Максим поражал всех своим смирением и мудростью, за что монашеская братия избрала его игуменом Хрисопольского монастыря. Однако и тут он не возгордился, а продолжал оставаться таким же скромным и благочестивым, как и прежде.
В те времена широко распространилось монофелитство – еретическое течение в христианстве, которое признавало за Иисусом Христом лишь одну Божественную природу. Монофелитство подрывало единство Восточной церкви и способствовало раздору между народами.
Именно в борьбе с этой ересью проявилась верность Максима Проповедника подлинному учению Спасителя. Он читал проповеди, беседовал с высокопоставленными и простыми верующими, написал множество сочинений с толкованием Священного Писания, чтобы развенчать монофелитство, чем приобрел огромную популярность и уважение у мирян, правителей и церковников.
Но тут на императорский престол вступил Констанс II, придерживавшийся монофелитской ереси. В 649 году в Риме прошел Латеранский собор, посвященный обсуждению этого вопроса. Важнейшая роль в осуждении и предании анафеме монофелитства, которое стало результатом собора, принадлежит греческим монахам во главе с Максимом Исповедником.
Получив папскую энциклику о признании исповедуемого им учения ересью, император Констанс в ярости бросил преподобного Максима в темницу как изменника. Его предали страшным пыткам, в результате чего он не мог больше ни говорить, ни писать, однако Господь не оставил праведника, и он обрел эти способности вновь.
Преподобный Максим заранее предсказал день своей смерти — 13 августа 662 года. У его могилы произошло немало чудесных исцелений, а икона святого Максима Исповедника почитается всеми ревнителями Истинной Веры. По традиции икона Максима Исповедника являет образ сурового старца в монашеском облачении со свитком в руках.
Преподобный Максим Исповедник является небесным покровителем богословов, ученых, студентов и семинаристов, а также миссионеров. Ему молятся о помощи в учебе и верном понимании Христова вероучения, а также о вразумлении тех, кто от него отступился или еще не пришел к православной вере.
Максим Грек родился в 15 веке в богатой греческой семье. Он получил прекрасное образование, много путешествовал, изучая науки в различных странах Европы, однако предпочел удалиться от мира в монастырь. После принятия пострига на Афоне, став иноком, он не оставил ученых занятий и изучал греческие рукописи.
Именно ученость Максима стала причиной, по которой его послали в далекую Московию, чтобы он по просьбе Великого князя Василия III переводил греческие рукописи на славянский язык. Максим, получивший на Руси прозвище Грек, внес огромный вклад в дело духовного просвещения православной Руси. Ему принадлежат переводы множества богослужебных книг и ряд собственных сочинений.
Однако у верного христианскому учению Максима возник конфликт с местными церковниками из-за их «стяжательства» и нарушения заветов Спасителя, который особенно обострился, когда великий князь Василий решил развестись со своей женой. В 1525 году на Поместном соборе его обвинили в ереси, а также сношениях с турками, и заточили в Иосифо-Волоцкий монастырь, где он содержался в очень суровых условиях.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Через 6 лет его вновь вызвали на Собор и на этот раз обвинили в намеренной «порче» богослужебных книг. Теперь местом его заточения стал монастырь в Твери, но местный епископ испытывал к нему глубокое уважение, а потому содержался он не так строго, имел право читать и писать.
Лишь 20 лет спустя так и не сломленному духом Максиму Греку разрешили поселиться в Троице-Сергиевой Лавре, сняв с него все церковные запреты. Остаток жизни преподобный посвятил переводу Псалтири. Он скончался в 1556 году в день, когда отмечается память его небесного покровителя преподобного Максима Исповедника, а канонизирован был лишь в 1988 году.
Согласно традиции, икона Максима Грека изображает его с окладистой бородой, крестом в одной руке и свитком в другой.
Преподобный Максим Грек покровительствует ученым, богословам, переводчикам, студентам и семинаристам, а также миссионерам, катехизаторам и апологетам. Если коснуться значения иконы, то к нему обращаются за укреплением веры и духа, особенно при гонениях за веру и несправедливом притеснении со стороны властей. Кроме того, икона «Святой Максим Грек» способна исцелять различные болезни, а также спасать от уныния и депрессии.
Какая бы икона Максима ни присутствовала в вашей жизни, она поможет сохранять твердость в вере и противостоять искушениям.
Дни памяти преподобного Максима Исповедника — 21 января, 13 августа
Дни памяти преподобного Максима Грека — 21 января/3 февраля и 21 июня/4 июля.
Преподобне отче Максиме! Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш, Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Макси́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Всю́ мне́ богодухнове́нную от медото́чнаго и сла́дкаго твоего́ иска́пай язы́ка, боже́ственный Макси́ме, благода́ть Ду́ха.
Огнь горя́щь яви́лся еси́ на е́реси, блаже́нне: я́ко бо тро́стие, сия́ изнури́л еси́ ре́вностию Ду́ха.
Безслове́сное предложи́ся от злочести́вейшаго произволе́ния единово́льное уче́ние, словесы́ же твои́ми, о́тче, обличи́ся.
Богоро́дичен: Ве́сь жела́ние, из утро́бы Твоея́, Богоневе́сто, благоизво́ливый роди́тися, и Сла́дость е́сть, и Све́т незаходи́мый.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Велича́йший Макси́м, благочести́выя Христо́вы ве́ры всеи́стинно пропове́дник же и му́ченик показа́ся кро́вию.
Макси́ме блаже́нне, ты́ поще́нием бы́л еси́ боголе́пное любому́дрия и чи́стое жили́ще.
Излия́ язы́к тво́й реку́ Христо́вых уче́ний благоче́стне, Макси́ме всеблаже́нне, прему́дрости пита́тель.
Богоро́дичен: Да стезю́, Влады́ко, ко святы́ни веду́щую, пока́жеши на́м, во утро́бу всесвяту́ю всели́лся еси́.
Тро́ицы рачи́теля и вели́каго Макси́ма, науча́юща я́сно ве́ре Боже́ственней, е́же сла́вити Христа́, во дву́ естества́х, во́лях же и де́йствах су́ща, в пе́снех досто́йных, ве́рнии, почти́м, взыва́юще: ра́дуйся, пропове́дниче ве́ры.
Гоне́ния претерпе́в за ве́ру, отгна́л еси́, о́тче, вся́ку е́ресь, отсе́чен же с руко́ю язы́к, Макси́ме, испове́дания благоле́пный от руки́ Творца́ прия́л еси́ вене́ц, блаже́нне. Его́же ны́не непреста́нно моли́ поми́ловатися душа́м на́шим.
Богоро́дичен: По Бо́зе в Тво́й, Богоро́дице, прибе́г смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́к, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.
Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се! — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́ков, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Земноро́дных тя́ почита́ют, и небе́сных чи́ни чудя́тся, любо́вию бо му́дрости показа́лся еси́, о́тче, я́ко безпло́тен.
Су́ров у́бо мучи́тель, но терпе́ние твое́ непрекло́нно, те́м ты́ у́бо ублажи́лся еси́, вселука́вый же изве́ржеся.
Состра́ждет тебе́, Макси́ме, ученико́в дво́ица преблаже́нная, твои́м страда́нием приобщи́вшеся, те́мже и по́честей ра́вно получи́ша.
Тече́нием твоея́ кро́ве напая́ема, Це́рковь Христо́ва прозяба́ет оте́ческаго преда́ния Боже́ственное се́мя твои́м уче́нием, преподо́бне.
Богоро́дичен: Изба́вльшеся Рождество́м Твои́м грехо́внаго до́лга, Всенепоро́чная, ра́достное пе́ние возсыла́ем Тебе́, Богоневе́сто.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Ра́зум земноро́дных собра́в и небе́сных, впра́вду филосо́ф имену́ется Макси́м.
Прему́дрости безме́рным жела́нием Христа́ твоего́ подо́бник изря́днейший яви́лся еси́, сла́вный Макси́ме.
Гне́вом изгна́н бы́л еси́ мучи́теля, обре́л же еси́, блаже́нне, Иису́са утеше́ние.
Богоро́дичен: Тя́ Богоро́дицу неве́дущии, Богома́ти, Све́та да не у́зрят, ро́ждшагося из Тебе́, Пречи́стая.
Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Непреста́нно прино́сиши Бо́гу, богому́дре, мольбу́, душе́вных же и теле́сных страсте́й и тле́ния мя́ изба́вити.
Изсуши́ся ересе́й исто́чник му́тный ве́сь, сла́вне Макси́ме, загражда́емь шу́мом язы́ка твоего́.
Очи́сти мя́, Еди́не Бла́же, и исто́чник благода́ти, Христе́, се́рдцу моему́ Твоего́ преподо́бнаго моли́твами источи́.
Богоро́дичен: Красне́йший па́че все́х челове́к Сы́н Тво́й, Всечи́стая, добро́тою Божества́, а́ще и пло́ть на́с ра́ди бы́сть.
Све́т Трисия́нный, все́льшийся в ду́шу твою́, сосу́д избра́н показа́ тя, всеблаже́нне, явля́юща Боже́ственная конце́м, неудобопости́жных разуме́ний ты́ сказу́яй, блаже́нне, и Тро́ицу все́м, Макси́ме, возпропове́дуяй я́сно, Пресу́щную, Безнача́льную.
Подража́тель яви́вся Спа́совых страсте́й и Того́ в души́ твое́й име́я, всеблаже́нне, восхожде́ния в се́рдцы твое́м возложи́л еси́, пребога́те. То́й же тебе́ подаде́ благода́ть с небесе́, сопроти́вил бо ся еси́ мучи́телем, му́дре, му́жески, Безнача́льную, и Боже́ственную, и Единосу́щную Тро́ицу пропове́дуя и облича́я злосла́вныя и богобо́рныя. Безчи́сленныя претерпе́л еси́ напа́сти, всехва́льне, язы́ка отре́зание богосло́внаго, преподо́бне, и твоея́ руки́ вку́пе. Не преста́л же еси́ ты́, со дерзнове́нием глаго́ля и утвержда́я ве́рныя боже́ственными твои́ми уче́нии, Тро́ицу все́м лю́дем пропове́дуя я́сно, Пресу́щную, Безнача́льную.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Еди́но естество́ Тро́ицы, еди́но хоте́ние ре́кл еси́, еди́но де́йство, Бо́га же, вопло́щшагося во двою́ естеству́, хоте́нию же и де́йству пропове́дал еси́. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Не во́ли две́ разделя́емыя ра́зума проти́вностию, ка́чеством же па́че пропове́дал еси́, о́тче, есте́ственным ра́знствующия. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сто́лп правосла́вия боже́ственная твоя́ словеса́, о́тче, держа́ще, Еди́наго от Тро́ицы во дву́х существа́х и во́лях почита́ем. Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Ю́наго нося́щи Младе́нца, пре́жде все́х веко́в Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ вопло́щшагося, не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Весьма́ возлюби́в Превозлюби́вшаго ро́д челове́ческий, кре́ст Тво́й взя́л еси́ и Тому́, блаже́нне, сраспя́лся еси́, — благослови́те, — поя́, — дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Устрани́вся вся́кия сла́сти, блаже́нне, смертоно́сныя, тебе́ соде́лал еси́ всего́ нескве́рно зерца́ло боже́ственное, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Живоно́сну зарю́ от Еди́наго Божества́ Триипоста́снаго прие́м, яви́лся еси́ су́щим во тме́ со́лнце заблу́ждшим, — благослови́те, — поя́, — вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Жи́зни Тя́ Ма́терь и Бо́га Роди́тельницу позна́вше, правосла́вною ве́рою вси́ блажи́м, Богороди́тельнице, благосло́вяще ку́пно Рождество́ Твое́, Чи́стая, и превознося́ще во ве́ки.
Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Еще́ твоя́, я́ко А́велева, кро́вь и во ве́ки богодохнове́нныя догма́ты гла́сом я́сным Христо́ве Це́ркви пропове́дует, Макси́ме всеблаже́нне и превели́кий.
Отсече́ся рука́, пи́шет же боже́ственным пе́рстом, я́ко тро́стию и черни́лом, отре́занным язы́ком и твое́ю кро́вию честно́ю ве́ру в сердца́х правосла́вную.
Ста́л еси́ пред престо́лом Боже́ственным с му́ченики, и́хже ре́вности и ве́ры приобщи́лся еси́, о́тче, и на́с усво́й Влады́це и твоя́ подража́тели соде́лай.
Богоро́дичен: Ты́ еси́, Богоро́дице, ору́жие на́ше и стена́, Ты́ еси́ заступле́ние к Тебе́ прибега́ющих, Тя́ и ны́не на моли́тву предлага́ем, да изба́вимся от враго́в на́ших.
Труба́ яви́лся еси́ прему́дрости, благогла́сным язы́ком твои́м проти́вных ужаса́я полки́, Макси́ме, све́т мона́шествующих, те́мже, твои́ми пита́ющеся словесы́, ра́зум познава́ем су́щих.
Богоро́дичен: Све́т мы́сленнаго весе́лия возсия́ла еси́ в ми́ре, Богороди́тельнице Де́во, Изба́вителя и Влады́ку, те́мже помоли́ся души́ моея́ зе́ницы просвети́ти све́том све́тлости Боже́ственныя.
Всю мне богодухновенную от медоточнаго и сладкаго твоего искапай языка, божественный Максиме, благодать Духа.
Огнь горящь явился еси на ереси, блаженне: яко бо тростие, сия изнурил еси ревностию Духа.
Безсловесное предложися от злочестивейшаго произволения единовольное учение, словесы же твоими, отче, обличися.
Богородичен: Весь желание, из утробы Твоея, Богоневесто, благоизволивый родитися, и Сладость есть, и Свет незаходимый.
Величайший Максим, благочестивыя Христовы веры всеистинно проповедник же и мученик показася кровию.
Максиме блаженне, ты пощением был еси боголепное любомудрия и чистое жилище.
Излия язык твой реку Христовых учений благочестне, Максиме всеблаженне, премудрости питатель.
Богородичен: Да стезю, Владыко, ко святыни ведущую, покажеши нам, во утробу всесвятую вселился еси.
Троицы рачителя и великаго Максима, научающа ясно вере Божественней, еже славити Христа, во дву естествах, волях же и действах суща, в песнех достойных, вернии, почтим, взывающе: радуйся, проповедниче веры.
Гонения претерпев за веру, отгнал еси, отче, всяку ересь, отсечен же с рукою язык, Максиме, исповедания благолепный от руки Творца приял еси венец, блаженне. Егоже ныне непрестанно моли помиловатися душам нашим.
Богородичен: По Бозе в Твой, Богородице, прибег смиренный покров божественный, припадая, молюся: помилуй, Пречистая, яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, мук, и трепещу. Моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему от сих избавити мя.
Крестобогородичен: Из Безначальнаго Отца рожденнаго, напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе, — увы Мне, любезнейший Иисусе! — вопияше, — како славимый яко Бог от ангел, от беззаконных ныне человеков, Сыне, хотя, распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.
Земнородных тя почитают, и небесных чини чудятся, любовию бо мудрости показался еси, отче, яко безплотен.
Суров убо мучитель, но терпение твое непреклонно, тем ты убо ублажился еси, вселукавый же извержеся.
Состраждет тебе, Максиме, учеников двоица преблаженная, твоим страданием приобщившеся, темже и почестей равно получиша.
Течением твоея крове напаяема, Церковь Христова прозябает отеческаго предания Божественное семя твоим учением, преподобне.
Богородичен: Избавльшеся Рождеством Твоим греховнаго долга, Всенепорочная, радостное пение возсылаем Тебе, Богоневесто.
Разум земнородных собрав и небесных, вправду философ именуется Максим.
Премудрости безмерным желанием Христа твоего подобник изряднейший явился еси, славный Максиме.
Гневом изгнан был еси мучителя, обрел же еси, блаженне, Иисуса утешение.
Богородичен: Тя Богородицу неведущии, Богомати, Света да не узрят, рождшагося из Тебе, Пречистая.
Непрестанно приносиши Богу, богомудре, мольбу, душевных же и телесных страстей и тления мя избавити.
Изсушися ересей источник мутный весь, славне Максиме, заграждаемь шумом языка твоего.
Очисти мя, Едине Блаже, и источник благодати, Христе, сердцу моему Твоего преподобнаго молитвами источи.
Богородичен: Краснейший паче всех человек Сын Твой, Всечистая, добротою Божества, аще и плоть нас ради бысть.
Свет Трисиянный, всельшийся в душу твою, сосуд избран показа тя, всеблаженне, являюща Божественная концем, неудобопостижных разумений ты сказуяй, блаженне, и Троицу всем, Максиме, возпроповедуяй ясно, Пресущную, Безначальную.
Подражатель явився Спасовых страстей и Того в души твоей имея, всеблаженне, восхождения в сердцы твоем возложил еси, пребогате. Той же тебе подаде благодать с небесе, сопротивил бо ся еси мучителем, мудре, мужески, Безначальную, и Божественную, и Единосущную Троицу проповедуя и обличая злославныя и богоборныя. Безчисленныя претерпел еси напасти, всехвальне, языка отрезание богословнаго, преподобне, и твоея руки вкупе. Не престал же еси ты, со дерзновением глаголя и утверждая верныя божественными твоими учении, Троицу всем людем проповедуя ясно, Пресущную, Безначальную.
Едино естество Троицы, едино хотение рекл еси, едино действо, Бога же, воплощшагося во двою естеству, хотению же и действу проповедал еси. Отцев наших Боже, благословен еси.
Не воли две разделяемыя разума противностию, качеством же паче проповедал еси, отче, естественным разнствующия. Отцев наших Боже, благословен еси.
Столп православия божественная твоя словеса, отче, держаще, Единаго от Троицы во двух существах и волях почитаем. Отцев наших Боже, благословен еси.
Богородичен: Юнаго носящи Младенца, прежде всех веков Бога, Всенепорочная, из Тебе воплощшагося, не престай молящи спасти поющия: отцев наших Боже, благословен еси.
Весьма возлюбив Превозлюбившаго род человеческий, крест Твой взял еси и Тому, блаженне, сраспялся еси, — благословите, — поя, — дела Господня, Господа.
Устранився всякия сласти, блаженне, смертоносныя, тебе соделал еси всего нескверно зерцало божественное, поя: благословите, вся дела Господня, Господа.
Живоносну зарю от Единаго Божества Триипостаснаго прием, явился еси сущим во тме солнце заблуждшим, — благословите, — поя, — вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Жизни Тя Матерь и Бога Родительницу познавше, православною верою вси блажим, Богородительнице, благословяще купно Рождество Твое, Чистая, и превозносяще во веки.
Еще твоя, яко Авелева, кровь и во веки богодохновенныя догматы гласом ясным Христове Церкви проповедует, Максиме всеблаженне и превеликий.
Отсечеся рука, пишет же божественным перстом, яко тростию и чернилом, отрезанным языком и твоею кровию честною веру в сердцах православную.
Стал еси пред престолом Божественным с мученики, ихже ревности и веры приобщился еси, отче, и нас усвой Владыце и твоя подражатели соделай.
Богородичен: Ты еси, Богородице, оружие наше и стена, Ты еси заступление к Тебе прибегающих, Тя и ныне на молитву предлагаем, да избавимся от врагов наших.
Труба явился еси премудрости, благогласным языком твоим противных ужасая полки, Максиме, свет монашествующих, темже, твоими питающеся словесы, разум познаваем сущих.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Богородичен: Свет мысленнаго веселия возсияла еси в мире, Богородительнице Дево, Избавителя и Владыку, темже помолися души моея зеницы просветити светом светлости Божественныя.
Добрый день. Меня зовут Екатерина. Я верующий человек, хожу в церковь, верю в Бога и Христа спасителя.Данный сайт был создан как хранилище различных молитв, которые мне удалось найти.
Сайт не призывает к действию. Если вы нашли материалы оскорбляющие Ваше чувство верующего, то напишите мне в контактную форму, он будет удален.